کیف ابزار خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کیف ابزار خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر قصد خرید کیف ابزاری را دارید که بتوانید همه وسایل مورد نیازتان را در آن جای بدهید، باید توجه کنید که ابزار مورد استفاده‌تان چه چیزهایی هستند و کیف ابزاری را بخرید که بیشترین و بهترین فضای متناسب با نیاز شما را در اختیارتان می‌گذارد. ابزارهایی هستند که وجودشان در بیشتر کیف‌های ابزار ضروری است، ابزاری هم هستند که کاربردهای خاصی دارند و فقط توسط افراد حرفه‌ای استفاده می‌شوند. کیف ابزار در انواع و تنوع بسیار گسترده ایی در بازار وجود دارد و تقریبا برای هر شغل و نوع کاری کیف ابزار مخصوص آن طراحی و تولید شده است. انتخاب یک مدل وابسته به نوع کار و ارتباط مستقیمی با کاربری و نیازمندی آن دارد. در ادامه برخی از انواع این کیف ابزارها را باهم بررسی خواهیم کرد.

انواع مختلف کیف ابزار

کیف ابزار ساده
معمولی‌ترین و ساده‌ترین نوع این محصولات، کیف ابزار ساده است. انواع کیف کوچک، بزرگ با توجه به تعداد جیب و محفظه، جنس تولیدی، تعداد ابزار قابل جای دادن و حجم ابزارهای مورد استفاده وجود دارند و البته باید توجه داشت که کیف ابزار باید کاملا متناسب با تعداد ابزارها، وزن و حجم آن ها باشد. بزرگ ترین تفاوت در مدل‌های ساده کیف ابزار، سایز و تعداد محفظه آن ها است. از کیف‌های کوچک با طول زیر ۲۰ سانتی متر تا ابعاد و طول بزرگ حتی تا ۴۰ و ۵۰ سانتی متر به عنوان کیف ابزار معمولی در باز وجود دارند. هرچه سایز بزرگ تر می‌شود تعداد جیب بیشتر و نوع کاربری آن هم تغییر کرده و به سمت کارهای سنگین‌تر میل می‌کند. نکته مهم دیگر در کیف‌های ساده، برخی مدل‌های کف دار است که در سایزهای بزرگ دیده می‌شود؛ در قسمت پایین و کف این کیف ابزارها یک کفی ضخیم با پلاستیک محکم و مرغوب قرار گرفته که به دلیل حمل ابزارهای سنگین، حمل و حد تحمل آن را بیشتر کرده و عمر مفید کیف را بالا می‌برد.

کیف ابزار کمری
استادکاران، تکنسین ها و حتی هنرمندانی که نیاز به حمل تعدادی ابزار و کار در ارتفاع دارند و برای انجام کار دائماَ مجبور به استفاده و تعویض ابزارهای خود هستند، نیازمند یک محصول اند که کار را برایشان راحت‌تر کند. بهترین گزینه شاید کیف ابزار کمری است که می‌توانند تعداد زیادی ابزار را خود متصل و نصب کنند و یا در داخل آن قرار دهند و در سریع ترین حالت ممکن به آن ها دسترسی داشته باشند. نوع کمری نسبت به سایز، تعداد ابزاری که داخل آن قرار می‌گیرد، نوع جنس و تعداد جیب آن متفاوت بوده و ممکن است از جنس‌های مختلف مثل برزنتی، چرمی، پارچه ای و … ساخته شود. برخی مدل‌های کمری بر روی محفظه‌های خود درب دارند که یک مزیت محسوب می‌شود. اما بزرگ ترین مشکل کیف کمری زیاد سنگین شدن آن است که باعث خستگی و گرفتن انرژی کاربر خواهد شد؛ سعی کنید در استفاده از این مدل تنها ابزارهای مورد نیاز را با خود حمل کنید.

جلیقه ابزار
یکی دیگر از انواع وسایل ساماندهی ابزار هنگام کار جلیقه کار یا جلیقه ابزار است که جیب‌های آن نسبت به ابعاد محفظه کیف‌های کمری محدودتر بوده و ابزارهای با حجم و وزن‌های مختلف در آن قرار می‌گیرد. جلیقه ابزار به دلیل محفظه‌های تعبیه شده در سراسر خود و پخش وزن در طول بدن، سنگینی و لنگی کیف کمری را ندارد و این نکته مزیت بزرگی به حساب می‌آید. هنگام کار کاربر کمتر احساس خستگی می کند و می‌تواند مدت زمان بیشتری را با جلیقه ابزار به کار بپردازد. این مدل به خصوص برای کسانی که وقت زیادی را باید ار ارتفاع بگذرانند و نیاز به وسایل زیاد و سنگین ندارد (مثل برقکارها) ایده‌آل‌ترین گزینه است. جلیقه ابزار نیز در طرح‌ها و انواع متفاوتی وجود دارد و با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود؛ ضمن اینکه قسمت جلویی آن هم می‌تواند بصورت دکمه و هم بصورت زیپ بسته شود.

کوله پشتی ابزار
کوله پشتی ابزار نیز نوع دیگری از کیف ابزارها هستند که از بیرون ظاهری بسیار شبیه به یک کوله پشتی معمولی دارند اما برای استفاده به عنوان کیف ابزار طراحی شده اند. مهم ترین موضوع در یک کوله پشتی ابزار توان حمل و نقل آن است. در واقع کسانی باید به سراغ کوله ابزار بروند که تعداد وسایل نسبتا زیاد با خود حمل می‌کنند و نمی‌توانند مدام کیف ابزار را در دست خود بگیرند. یک کوله پشتی ابزار با طراحی درست بندهای کمری، به خوبی در پشت و کمر کاربر جای گرفته و بدون خستگی زیاد، بسیار راحت تر از یک جعبه ابزار و کیف ابزار معمولی وسایل را حمل خواهد کرد.

کیف ابزار لپ تاپی یا مهندسی
یکی دیگر از انواع کیف ابزار که بنا بر کاربرد و مدل شکل آن نامگداری شده است، کیف ابزار مهندسی یا لپ تاپی است. این مدل نسبت به مدل‌های ساده و کوله، حجم کوچکتری دارد اما به دلیل ارگانایز و چیدمان درست ابزارها از ظاهر زیباتر و بهتری برخوردار است و برای تعداد محدودی ابزار کوچک و دستی طراحی شده است. لازم به ذکر است که کیف ابزار مهندسی و لپ تاپی صرفا کیف ابزار مخصوص مهندسی و کار با کامپیوتر نیست و می‌توان به هر کیف با این شکل و این نحوه چیدمان ابزار نام کیف ابزار مهندسی یا لپ تاپی را داد.

نوع محبوبی از کیف ابزار مهندسی، کیف ابزار برق یا الکترونیک است که به نسبت تعداد جیب یا فضای طراحی شده آن، می‌تواند برای استفاده در برقکاری بکار برده شود. این مدل استفاده زیادی در بین کارگران این قشر دارد و به دلیل دارا بودن تعداد زیادی جیب با ابعاد مشخص و از قبل طراحی شده و فضای قرار دادن قطعات الکترونیکی و برقی مناسب این گروه کاری است.

کیف ابزار ماشین
کیف ابزار خودرو یا به عنوان دیگر، نظم دهنده خودرو، نوعی دیگر از کیف ابزار است که مخصوص قرار دادن وسایل عمومی و شخصی تعمیر و نگهداری ماشین سواری طراحی شده است. سایز و ابعاد این کیف طبق طرح صندوق عقب یک اتومبیل طراحی و ساخته می‌شود و در داخل آن جایگاه‌هایی برای قرار دادن ابزارهای مخصوص خودرو، مثل آچار کارتر، آچار فیلتر، جک، آچار چرخ و … تعبیه می‌شود. کیف ابزار ماشین یا نظم دهنده صندوق عقب در ابعاد بسیار متنوع کوچک تا بسیار بزرگ ساخته می‌شوند و برخی از آن ها ممکن است حجم زیادی از صندوق را به خود اختصاص دهند.

کیف پشت صندلی خودرو
نوع کوچک دیگری از کیف که گاهی به عنوان کاربری کیف ابزار نیز استفاده می‌شود کیف پشت صندلی خودرو است. همانطور که احتمالا می‌دانید این نوع پشت سری یا کمری صندلی یک خودرو در داخل اتاقک جای گرفته با جای محدودی که دارد برخی وسایل در آن جا می‌شود. این نوع کیف همیشه مخصوص ابزار نیست اما گاهی برخی رانندگان به عنوان کیف ابزار دم دستی و برای اینکه به صندوق عقب مراجعه نکنند از آن استفاده می‌کنند.

کیف ابزار

ویژگی های مهم کیف ابزار

مقاومت
اولین و مهم‌ترین ویژگی یک کیف ابزار خوب، جنس مناسب آن است. جنس پارچه این کیف‌ها باید به گونه‌ای باشد که به راحتی پاره نشود و علاوه بر این در برابر حرارت و رطوبت هم مقاوم باشد. بهترین پارچه‌ای که این ویژگی‌ها را دارد پارچه برزنت دو رو است. رونیکس هم برای تولید انواع کیف ابزار از پارچه برزنت دو رو استفاده می‌کند که در برابر رطوبت و حرارت تا حد زیادی مقاوم است. به خاطر مقاومت کششی بالایی که پارچه مذکور دارد، کاربران در انباشت ابزار آلات درون این کیف دچار مشکل نخواهند شد.

ویژگی مهم دیگری که برخی از کیف‌های ابزار دارند، تجهیز بودن آن‌ها به کف لاستیکی است، این ویژگی در مواقع زیادی به کار می‌آید و طرف‌داران زیادی هم دارد، مثلاً لوله‌کش‌ها یا کسانی که معمولاً در فضاهای خیس و مرطوب کار می‌کنند و نمی‌خواهند کف کیف ابزارشان خیس شود از کیفی با طراحی این چنینی استقبال می‌کنند.

جیب‌ها و فضاهای مختلف
یک کیف ابزار مناسب باید از فضای مناسبی برخوردار باشد و برای هر ابزار فضایی را تعبیه کرده باشد، به گونه‌ای که بتوان ابزار مختلف را به خوبی در فضای مخصوص به خود جای داد. این فضاها باید به گونه‌ای شکل گرفته باشند که دسترسی به ابزار مختلف را آسان کنند و وقتی که کاربر برای برداشتن آن‌ها عجله دارد دچار سردرگمی نشود.

زیپ با کیفیت
زیپ کیف ابزار باید مانند پارچه آن از چنان کیفیتی برخوردار باشد که تحت شرایط مختلف دوام آورده و دچار مشکل نشود.

سبک و قابل حمل بودن
ویژگی دیگری که می‌تواند محبوبیت یک کیف ابزار را بیشتر کند، سبک و قابل حمل بودن آن است. بدون شک هیچ‌کس دوست ندارد وزنی مازاد بر وزن ابزارآلات مورد نیازش را تحمل کند، به همین دلیل هرچه وزن کیف ابزار کمتر باشد محبوبیت آن بیشتر خواهد بود.

فیسبوک
ایکس
واتساپ
لینکدن
پینترست
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.